LIFE STYLE

Nie daj się wiosennemu zmęczeniu

21.03.2017 REDAKCJA
Autor

Nie daj się wiosennemu zmęczeniu

 Wiosna zbliża się milowymi krokami, coraz więcej pięknych słonecznych dni, ale ty jednak wolisz zostać w łóżku? Skorzystaj z kilku wskazówek, które pomogą obudzić twój organizm i aktywnie cieszyć się wiosną.

 Zacznij powoli - spacerkiem

 Zacznij od małych kroków. Załóż wygodny strój, dobre buty i wyjdź na spacer. Zmiana otoczenia, świeże powietrze i słońce naładują cię pozytywną energią. Jak długi będzie to spacer i gdzie nogi cię zaprowadzą, zależy oczywiście tylko od ciebie. Według badań zalecana dawka to 70 km, tj. około 10000 kroków. Aby zwiększyć motywację użyj krokomierza lub aplikacji na telefon, które mierzą odległość. Dla wielu motywacją będą przepiękne widoki, zasłużona kawa lub  czas spędzony z przyjaciółmi.

 Wskazówka: Spakuj ze sobą małą przekąskę – batonik czy owoc, który doda ci energii i witamin. Witaminy pomogą organizmowi poradzić sobie ze stresem i chorobami z sezonu zimowego.

 Odklei się od ziemi – biegaj

 Podczas spacerowania w parku zauważyłaś, że wokół ciebie biega coraz więcej osób - młodych, starszych, szczupłych i otyłych. Dołącz do nich, rozpocznij przygodę z bieganiem. Bieg jako rodzaj aktywności fizycznej, podczas której momentami nie dotykasz ziemi, poprawia kondycję, oczyszcza umysł i podsuwa pozytywne myśli. Jeśli dopiero zaczynasz, nie przesadzaj, zacznij powoli i stopniowo. Połącz bieganie ze spacerem, dostosuj tempo tak, aby nie zrazić się do biegania na samym początku. Miejsc i tras do biegania jest cała masa, można biegać na twardej i miękkiej nawierzchni. Ze względu na zdrowie stawów zaleca się bardziej miękką nawierzchnię. Jeśli bieganie skradnie twoje serce, nie wahaj się wydać większą sumę na zakup dobrych butów do biegania. Podczas zakupu skorzystaj z fachowej porady ekspertów lub wykonaj analizę kroku biegowego. Będziesz miała pewność, że buty pasują jak ulał.

 Wskazówka: Załóż odpowiedni strój i nie zapomnij o rozgrzewce. Ubierz się tak, jakby było około 5 °C  więcej.

 

 Spróbuj czegoś, co wymaga pracy wszystkich mięśni ciała - Nordic Walking

 Jeśli bieganie wydaje ci się zbyt trudne, a spacery cię nudzą, wypróbuj Nordic Walking. Maszeruj z kijkami wzdłuż ciała. Spacery i jogging z kijkami zapewniają prawidłową postawę ciała, przyspieszą tempo i zapewnią lepszą stabilność. Ruch wykonywany podczas Nordic Walkingu jest podobny do tego, wykonywanego podczas narciarstwa biegowego. Sport ten stał się popularnym dzięki fińskiej nauczycielce Leena Jääskeläinen, która połączyła kijki i spacery podczas lekcji wf w 1966 roku.

 Wskazówka: Aby prawidłowo uprawiać Nordic Walking, skoncentruj się na trzech głównych filarach: technice wykonywania ruchu, poprawnej postawie oraz prawidłowym używaniu kijków.

 Dla mam i ich pociech - Strollering®

 Jesteś mamą z wózkiem i pragniesz więcej czasu poświęcać na ćwiczenie? Nie ograniczaj się do zwykłych spacerów. Spróbuj sport specjalnie przeznaczony dla mam z wózkami dziecięcymi. Ćwiczenia wykonuje się z pociechami w wózkach, z dzieckiem na rękach lub Twoje dziecko może po prostu swobodnie biegać wokół Ciebie. Celem, oprócz ćwiczenia fitness, jest też spędzanie większej ilości czasu na świeżym powietrzu. Wreszcie, również kontakt i spotkania z innymi uczestnikami. Jest to bardzo przyjemny i zabawny sposób, jak zmusić się do ćwiczeń czy odchudzania.

 Wskazówka: W lekcje strolleringu możesz uczestniczyć w całym kraju. Może ty lub twoje dzieci spotkacie nowych przyjaciół.

 Rozciąganie i ćwiczenie na świeżym powietrzy - Street Workout

 Nie lubisz klasycznej siłowni? Wypróbuj trening na świeżym powietrzu bez podnoszenia hantelków. Do wykonywania poszczególnych ćwiczeń wystarczy ci własna masa ciała. Obecnie powstaje wiele parków wyposażonych w urządzenia, które służą do ćwiczeń z własną masą ciała. Nierzadko na każdym stanowisku znajdziesz opis ćwiczeń wraz z grupą mięśni, które możesz na nim ćwiczyć. Taki trening jest oczywiście darmowy i doskonale pozwoli  zbudować kondycję.

Wskazówka: Jeśli w twoim mieście nie ma placu do Street Workout, możesz wykorzystać ławki, barierki w parku.

 Jeśli zwyczajnie nie masz ochoty na aktywną walkę z wiosennym zmęczeniem, nie martw się. Myśl pozytywnie, odżywiaj się zdrowo i regularnie. Spotykaj się z przyjaciółmi i szeroko uśmiechaj się każdego dnia. 

Kopiuj link

ARTYKUŁY POLECANE

Trening dla każdego czyli odkrywamy magię jogi Trening dla każdego czyli odkrywamy magię jogi
Wybierasz się na wesele przyjaciół? Zaskocz ich prezentem! Wybierasz się na wesele przyjaciół? Zaskocz ich prezentem!
Kilka ciekawostek o Słońcu Kilka ciekawostek o Słońcu
Wstawać i ćwiczyć! Wstawać i ćwiczyć!