Zarejestruj się i korzystaj ze wszystkich przysługujących wygód.
Twój koszyk jest pusty.
Niniejsze Warunki reklamacji produktów zakupionych w sklepie internetowym VUCH prowadzonego przez spółkę
Vuch s.r.o., z siedzibą Tovární 1112, Chrudim IV, 537 01 Chrudim, Czechy
REGON: 04522150,
NIP: CZ04522150
wpisaną w Rejestrze Handlowym prowadzonym przez Sąd Okręgowy w Hradcu Králové, dział C, wkładka 36028
Adres do korespondencji firmowej: Čáslavská 46, 537 01 Chrudim
Adres do zwrotów i reklamacji: Przesyłkownia.pl, Vuch s.r.o., Mostowa 4, 43–400 Cieszyn
E-mail: info@vuch.pl
Sprzedawca jest odpowiedzialny za to, że produkt dostarczony Konsumentowi jest zgodny z zamówieniem i w momencie odbioru jest wolny od wad. Oznacza to, że w momencie odbioru produkt:
Sprzedawca nie odpowiada za wady, które pojawiły się na produkcie aż po jego odbiorze.
Jeżeli wada zostanie stwierdzona przed upływem roku od odbioru towaru, domniemywa się, że wada istniała już w chwili odbioru, chyba że tę możliwość wyklucza charakter przedmiotu lub wady.
Sprzedawca jest również odpowiedzialny, iż produkt oprócz umówionych właściwości:
Poza ustawowym okresem do zgłoszenia wady dla Konsumentów Sprzedawca nie przewiduje żadnej gwarancji jakości.
Jeśli Klient jest przedsiębiorcą, prawo do reklamowania wadliwych przedmiotów jest zasadne tylko wtedy, jeśli chodzi o wadę produktu, która istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa uszkodzenia produktu na kupującego, choć zostało to ujawnione dopiero w późniejszym okresie. W przypadku, gdy wada wystąpi na skutek niedopełnienia przez Sprzedawcę niektórych jego obowiązków, ma przedsiębiorca prawa z tytułu rękojmi również w takim przypadku.
Wadą produktu nie jest różnica w odcieniach kolorów w rzeczywistości i na ekranie urządzenia elektronicznego. Jeśli produkt nie spełnia oczekiwań Konsumenta, ma on prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od odbioru produktu, zgodnie z artykułem 6. Regulaminu.
W wypadku nieużywanego produktu konsumpcyjnego może Konsument zgłosić wadę, która zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od daty odbioru towaru, chyba że na portalu, w dokumentacji dołączonej do produktu lub w reklamie postanowiono inaczej.
W wypadku używanego towaru może Konsument zgłosić wadę, która zostanie stwierdzona przed upływem jednego roku od daty odbioru towaru.
Jeżeli produkt posiada datę minimalnej trwałości lub jeśli chodzi o produkt łatwo psujący, który należy używać przez ściśle określony czas, gwarancja obejmuje właśnie tak oznaczony zakres czasu.
W wypadku, że produkt zostanie wymieniony na nowy lub naprawiony i posiada nowe części lub części zamienne, Konsument przyjmuje do wiadomości, że nowy produkt czy wymienione podzespoły i części zamienne nie są objęte nowym terminem. Okres, w którym możliwe jest zgłoszenie wady, w tym przypadku wydłuża się o okres, w którym nie można było korzystać z produktu ze względu na jego wady, to znaczy przede wszystkim przez okres jego naprawy.
Prawa klienta z tytułu rękojmi kierują się Kodeksem cywilnym, zwłaszcza art. § 2099 – 2117, a jeśli Klient jest Konsumentem, również § 2165 - 2174.
Jeśli Klient jest Przedsiębiorcą, w wypadku, gdy wada istniała lub uznaje się, że istniała w momencie odbioru produktu, Klient może skorzystać z praw podanych niżej.
Jeśli wada jest istotnym naruszeniem umowy, Klient może żądać:
W wypadku istotnego naruszenia umowy, podczas zgłaszania wady lub bez zbędnej zwłoki po zgłoszeniu wady, Klient powinien Sprzedawcę poinformować, który sposób rozwiązania reklamacji z tytułu rękojmi wybiera. Jeśli Klient nie poinformuje Sprzedawcę o żądanym sposobie rozwiązania reklamacji z tytułu rękojmi, przysługują mu tylko prawa określone przepisami o wadach powodujących nieistotne naruszenie warunków umowy. Zmianę wybranego sposobu rozwiązania reklamacji z tytułu rękojmi może Klient dokonać tylko w porozumieniu ze Sprzedawcą.
Jeżeli Sprzedawca nie usunie wady w rozsądnym terminie, Klient może żądać w miejsce usunięcia wady proporcjonalną obniżkę z ceny nabycia lub może odstąpić od umowy.
Jeśli wada jest nieistotnym naruszeniem umowy, Klient może żądać:
W wypadku, że Sprzedawca nie usunie wadę produktu w rozsądnym czasie lub odmówi usunięcia wady, Klient może żądać obniżenia ceny nabycia lub może odstąpić od umowy. Zmiany decyzji może Klient dokonać tylko w porozumieniu ze Sprzedawcą.
Klient przyjmuje do wiadomości, że dopóki nie wykorzysta prawo do obniżenia ceny nabycia lub nie odstąpi od umowy, Sprzedawca może dostarczyć brakujący produkt lub usunąć wadę prawną (w szczególności dostarczenie brakujących dokumentów).
Wymiany produktu lub odstąpienia od umowy nie można żądać w wypadku, gdy Klient nie może zwrócić produktu do Sprzedawcy w takim stanie, w jakim go otrzymał. Powyższe nie stosuje się:
Następujące stosuje się tylko, jeśli Klient jest Konsumentem:
a) Wymiana produktu
Konsument może domagać się wymiany wadliwego produktu na nowy zawsze, chyba że jest to niemożliwe, albo wiązałoby się to z nadmiernymi kosztami w porównaniu z usunięciem wady; wymiana towaru rozpatrywana jest ze względu na znaczenie wady, wartość produktu, którą by miał, gdyby nie był wadliwy, oraz czy można wadę usunąć naprawą bez poważnych niedogodności dla Konsumenta.
b) Naprawa produktu
Jeżeli można produkt naprawić, ma Konsument prawo do bezpłatnego usunięcia wady. Jeżeli w trakcie rozpatrzenia reklamacji okaże się, że naprawa produktu nie jest możliwa, ewentualnie jego naprawa wiąże się z nadmiernymi kosztami, przede wszystkim ze względu na znaczenie wady i wartość produktu, którą by miał, gdyby nie był wadliwy, Sprzedawca ma prawo odmówić naprawy. W tym wypadku Sprzedawca musi niezwłocznie poinformować o tym Konsumenta, tak by mógł wybrać inny z wymienionych sposobów rozpatrzenia reklamacji.
c) Zniżka z ceny nabycia
Konsumentowi, który nabył wadliwą rzecz, przysługuje uprawnienie do złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny, jeżeli:
Odpowiednia obniżka ceny zostaje obliczona jako różnica pomiędzy wartością produktu wolnego od wad i wartością produktu wadliwego, który otrzymał Konsument.
d) Zwrot ceny nabycia (odstąpienie od umowy)
Zwrotu ceny nabycia może Konsument domagać się tylko w wypadku, że:
Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
Warunkiem wymiany produktu lub zwrotu ceny nabycia (odstąpienia od umowy) jest zwrot produktu Konsumentem w stanie, w jakim został mu dostarczony. Powyższe nie stosuje się:
a) jeżeli zmiana stanu produktu powstała podczas kontroli produktu w celu wykrycia ewentualnych wad;
b) jeżeli korzystano z produktu jeszcze przed odkryciem wady;
c) jeżeli Konsument nie spowodował niemożliwość zwrotu w niezmienionym stanie czynnościami niezamierzonymi lub przeoczeniem; lub
d) Konsument sprzedał produkt jeszcze przed stwierdzeniem wady, skonsumował lub zmienił właściwości produktu podczas jego normalnego użytkowania; jeśli stało się tak tylko częściowo, Konsument odda, co możliwe i wypłaci odszkodowanie do wysokości korzyści uzyskanej z użytkowania produktu.
Prawa z tytułu rękojmi nie ma zastosowania, jeżeli:
Gwarancja oraz żądania z tytułu rękojmi nie mają zastosowania również w wypadku:
Reklamację u Sprzedawcy (lub osoby, która w karcie gwarancyjnej uprawniona jest do naprawy produktów Sprzedawcy) należy zgłosić bez zbędnej zwłoki po stwierdzeniu wady. Zgodnie z ustawą o ochronie konsumentów, Sprzedawca przyjmuje reklamację od Konsumenta:
W celu przyśpieszenia rozwiązania reklamacji oraz przedsiębiorcom Sprzedawca zaleca wykorzystać punkt handlowy w siedzibie Sprzedawcy.
Polecamy następującą procedurę postępowania podczas zgłaszania reklamacji produktu:
Niedotrzymanie wyżej wymienionych wskazówek lub niedołączenie wyżej wymienionych dokumentów nie wyklucza pozytywnego rozpatrzenia reklamacji wg obowiązującego stanu prawnego.
Za moment przyjęcia reklamacji uważa się moment, w którym Sprzedawca otrzymał zgłoszenie.
Po przyjęciu reklamacji Sprzedawca wydaje pisemne potwierdzenie, które zawiera datę przyjęcia reklamacyjnego, przedmiot reklamacji, oczekiwany sposób rozpatrzenia reklamacji Konsumentem oraz dane kontaktowe, na które zostanie przesłana informacja o rozpatrzeniu reklamacji.
Reklamacja włącznie z ewentualnym usunięciem wady zostanie rozpatrzona najpóźniej w terminie 30 dni od momentu zgłoszenia reklamacji, chyba że Sprzedawca i Konsument uzgodnili dłuższy termin. W powyższym terminie Sprzedawca informuje Konsumenta o wyniku rozpatrzenia reklamacji i sposobie rozwiązania.
Jeżeli Klient wybierze prawo, na które Sprzedawca z obiektywnych powodów nie może się zgodzić (przede wszystkim jeżeli wada okaże się nienaprawialną lub wymiana produktu jest niemożliwa do wykonania), Sprzedawca niezwłocznie kontaktuje Klienta. W tym wypadku Klient ma prawo zmienić swój wybór i zażądać inne przysługujące prawo zgodne z niniejszym Regulaminem reklamacji.
Po rozpatrzeniu reklamacji Sprzedawca wydaje potwierdzenie z datą i sposobem rozwiązania reklamacji razem z potwierdzeniem o realizacji naprawy i czasie jej trwania, ewentualnie pisemne uzasadnienie odmowy reklamacji.
Zgodnie z Kodeksem cywilnym ma Klient prawo do zwrotu uzasadnionych kosztów powstałych w związku z reklamacją. Takie prawo do zwrotu uzasadnionych kosztów przysługuje jeden miesiąc po upływie terminu, w którym należy zgłosić wadę.
Niniejszy Regulamin reklamacji obowiązuje od 26.01.2024.