Jarní výprodej
Jarní výprodej

Warunki reklamacji

WARUNKI REKLAMACJI

Niniejsze Warunki reklamacji produktów zakupionych w sklepie internetowym VUCH prowadzonego przez spółkę

 

Vuch s.r.o., z siedzibą Tovární 1112, Chrudim IV, 537 01 Chrudim, Czechy

REGON: 04522150,

NIP: CZ04522150                   

wpisaną w Rejestrze Handlowym prowadzonym przez Sąd Okręgowy w Hradcu Králové, dział C, wkładka 36028


Adres do korespondencji firmowej: Čáslavská 46, 537 01 Chrudim

Adres do zwrotów i reklamacji: Przesyłkownia.pl, Vuch s.r.o., Mostowa 4, 43–400 Cieszyn

E-mail: info@vuch.pl


1.ZA JAKIE WADY ODPOWIADA SPRZEDAWCA?

1.1 Odpowiedzialność za dostarczony towar

Sprzedawca jest odpowiedzialny za to, że produkt dostarczony Konsumentowi jest zgodny z zamówieniem i w momencie odbioru jest wolny od wad. Oznacza to, że w momencie odbioru produkt:

  • jest zgodny z opisem produktu, rodzajem oraz ilością, również jakością, funkcjonalnością, zgodnością, interoperacyjnością oraz innymi uzgodnionymi właściwościami;
  • nadaje się do tego celu, który jest oczekiwany przez Konsumenta, i z którym Sprzedawca wyraził zgodę;
  • ma dołączone uzgodnione akcesoria oraz instrukcję obsługi, włącznie instrukcji montażu lub instalacji.

Sprzedawca nie odpowiada za wady, które pojawiły się na produkcie aż po jego odbiorze.

Jeżeli wada zostanie stwierdzona przed upływem roku od odbioru towaru, domniemywa się, że wada istniała już w chwili odbioru, chyba że tę możliwość wyklucza charakter przedmiotu lub wady.

1.2 Odpowiedzialność za towar obok uzgodnionych właściwości

Sprzedawca jest również odpowiedzialny, iż produkt oprócz umówionych właściwości:

  • nadaje się do celu, do którego nabywany produkt jest zwykle używany; a to uwzględniając prawa osób trzecich, przepisy prawne, normy techniczne oraz kodeksy postępowania obowiązujące w danej branży w wypadku, jeżeli nie istnieją normy techniczne;
  • swoją ilością, jakością oraz innymi właściwościami, włącznie żywotności, funkcjonalności, zgodności oraz bezpieczeństwa, odpowiada zwykłej charakterystyce produktów tego samego rodzaju i posiada właściwości, których można się w sposób uzasadniony spodziewać, uwzględniając oświadczenia publiczne, zwłaszcza reklamę lub oznaczenie produktu;
  • został dostarczony z akcesoriami, włącznie opakowania, instrukcji montażu oraz innymi wskazówkami dotyczącymi użytkowania, których można się w sposób uzasadniony spodziewać;
  • jakością lub wykonaniem odpowiada próbce lub szablonie produktu, które zostały udostępnione Konsumentowi przed zawarciem umowy.

Poza ustawowym okresem do zgłoszenia wady dla Konsumentów Sprzedawca nie przewiduje żadnej gwarancji jakości.

1.3 Jesteś przedsiębiorcą

Jeśli Klient jest przedsiębiorcą, prawo do reklamowania wadliwych przedmiotów jest zasadne tylko wtedy,  jeśli chodzi o wadę produktu, która istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa uszkodzenia produktu na kupującego, choć zostało to ujawnione dopiero w późniejszym okresie. W przypadku, gdy wada wystąpi na skutek niedopełnienia przez Sprzedawcę niektórych jego obowiązków, ma przedsiębiorca prawa z tytułu rękojmi również w takim przypadku.

1.4 Czego nie można uznać za wadę

Wadą produktu nie jest różnica w odcieniach kolorów w rzeczywistości i na ekranie urządzenia elektronicznego. Jeśli produkt nie spełnia oczekiwań Konsumenta, ma on prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od odbioru produktu, zgodnie z artykułem 6. Regulaminu.

2. KIEDY NALEŻY POWIADOMIĆ SPRZEDAWCĘ O WADZIE?

2.1 Jakie wady można wykazać w przypadku towarów używanych i nieużywanych

W wypadku nieużywanego produktu konsumpcyjnego może Konsument zgłosić wadę, która zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od daty odbioru towaru, chyba że na portalu, w dokumentacji dołączonej do produktu lub w reklamie postanowiono inaczej.

W wypadku używanego towaru może Konsument zgłosić wadę, która zostanie stwierdzona przed upływem jednego roku od daty odbioru towaru.

2.2 Wada towaru z terminem jego przydatności do spożycia

Jeżeli produkt posiada datę minimalnej trwałości lub jeśli chodzi o produkt łatwo psujący, który należy używać przez ściśle określony czas, gwarancja obejmuje właśnie tak oznaczony zakres czasu.

2.3 Termin na zawiadomienie o wadzie towaru, gdy towar został wymieniony lub naprawiony

W wypadku, że produkt zostanie wymieniony na nowy lub naprawiony i posiada nowe części lub części zamienne, Konsument przyjmuje do wiadomości, że nowy produkt czy wymienione podzespoły i części zamienne nie są objęte nowym terminem. Okres, w którym możliwe jest zgłoszenie wady,  w tym przypadku wydłuża się o okres, w którym nie można było korzystać z produktu ze względu na jego wady, to znaczy przede wszystkim przez okres jego naprawy.

3.PRAWA KLIENTA Z TYTUŁU REKOJMI

3.1 Jakie są uprawnienia w wypadku wadliwego towaru

Prawa klienta z tytułu  rękojmi kierują się Kodeksem cywilnym, zwłaszcza art. § 2099 – 2117, a jeśli Klient jest Konsumentem, również § 2165 - 2174.

3.2 Jesteś przedsiębiorcą

Jeśli Klient jest Przedsiębiorcą, w wypadku, gdy wada istniała lub uznaje się, że istniała w momencie odbioru produktu, Klient może skorzystać z praw podanych niżej.

Jeśli wada jest istotnym naruszeniem umowy, Klient może żądać:

  • usunięcie wady poprzez dostarczenie nowej rzeczy;
  • usunięcie wady poprzez naprawę rzeczy;
  • rozsądny rabat od ceny zakupu; lub
  • odstąpienie od umowy.

W wypadku istotnego naruszenia umowy, podczas zgłaszania wady lub bez zbędnej zwłoki po zgłoszeniu wady, Klient powinien Sprzedawcę poinformować, który sposób rozwiązania reklamacji z tytułu rękojmi wybiera. Jeśli Klient nie poinformuje Sprzedawcę o żądanym sposobie rozwiązania reklamacji z tytułu rękojmi, przysługują mu tylko prawa określone przepisami o wadach powodujących nieistotne naruszenie warunków umowy. Zmianę wybranego sposobu rozwiązania reklamacji z tytułu rękojmi może Klient dokonać tylko w porozumieniu ze Sprzedawcą.

Jeżeli Sprzedawca nie usunie wady w rozsądnym terminie, Klient może żądać w miejsce usunięcia wady proporcjonalną obniżkę z ceny nabycia lub może odstąpić od umowy.

Jeśli wada jest nieistotnym naruszeniem umowy, Klient może żądać:

  • usunięcie wad; lub
  • proporcjonalną obniżkę z ceny nabycia.

W wypadku, że Sprzedawca nie usunie wadę produktu w rozsądnym czasie lub odmówi usunięcia wady, Klient może żądać obniżenia ceny nabycia lub może odstąpić od umowy. Zmiany decyzji może Klient dokonać tylko w porozumieniu ze Sprzedawcą.

Klient przyjmuje do wiadomości, że dopóki nie wykorzysta prawo do obniżenia ceny nabycia lub nie odstąpi od umowy, Sprzedawca może dostarczyć brakujący produkt lub usunąć wadę prawną (w szczególności dostarczenie brakujących dokumentów).

Wymiany produktu lub odstąpienia od umowy nie można żądać w wypadku, gdy Klient nie może zwrócić produktu do Sprzedawcy w takim stanie, w jakim go otrzymał. Powyższe nie stosuje się:

  • jeżeli zmiana stanu produktu powstała podczas kontroli produktu w celu wykrycia ewentualnych wad;
  • jeżeli korzystano z produktu jeszcze przed odkryciem wady;
  • jeżeli Klient nie spowodował niemożliwość zwrotu w niezmienionym stanie czynnościami niezamierzonymi lub niecelowymi; lub
  • jeżeli Klient sprzedał produkt jeszcze przed stwierdzeniem wady, skonsumował lub zmienił właściwości produktu podczas jego normalnego użytkowania; jeśli stało się tak tylko częściowo, Klient odda, co możliwe i wypłaci odszkodowanie do wysokości korzyści uzyskanej z użytkowania produktu.
3.3 Jesteś konsumentem

Następujące stosuje się tylko, jeśli Klient jest Konsumentem:

a) Wymiana produktu

Konsument może domagać się wymiany wadliwego produktu na nowy zawsze, chyba  że jest to niemożliwe, albo wiązałoby się to z nadmiernymi kosztami w porównaniu z usunięciem wady; wymiana towaru rozpatrywana jest ze względu na znaczenie wady, wartość produktu, którą by miał, gdyby nie był wadliwy, oraz czy można wadę usunąć naprawą bez poważnych niedogodności dla Konsumenta.

b) Naprawa produktu

Jeżeli można produkt naprawić, ma Konsument prawo do bezpłatnego usunięcia wady. Jeżeli w trakcie rozpatrzenia reklamacji okaże się, że naprawa produktu nie jest możliwa, ewentualnie jego naprawa wiąże się z nadmiernymi kosztami, przede wszystkim ze względu na znaczenie wady i wartość produktu, którą by miał, gdyby nie był wadliwy, Sprzedawca ma prawo odmówić naprawy. W tym wypadku Sprzedawca musi niezwłocznie poinformować o tym Konsumenta, tak by mógł wybrać inny z wymienionych sposobów rozpatrzenia reklamacji.

c) Zniżka z ceny nabycia

Konsumentowi, który nabył wadliwą rzecz, przysługuje uprawnienie do złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny, jeżeli:

  • Sprzedawca odmówił naprawy wady lub nie usunął wady w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta;
  • Sprzedawca nie jest w stanie usunąć wadę, która zabrania we właściwym używaniu produktu, lub Sprzedawca nie jest w stanie wymienić produkt wadliwy (np. produkt nie jest już produkowany); lub
  • produkt nie można właściwie używać ze względu na ponowne wystąpienie wady po naprawie (wystąpienie tej samej wady po co najmniej dwóch poprzednich naprawach);
  • wada stanowi istotne naruszenie umowy;
  • na produkcie pojawi się większa ilość wad (równocześnie występują co najmniej trzy naprawialne wady, a każda z nich zabrania we właściwym używaniu produktu); lub
  • Sprzedawca oświadczył lub okoliczności wskazują na to, iż wada nie zostanie usunięta w możliwym terminie (najpóźniej do 30 dni od zgłoszenia reklamacji) lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.

Odpowiednia obniżka ceny zostaje obliczona jako różnica pomiędzy wartością produktu wolnego od wad i wartością produktu wadliwego, który otrzymał Konsument.

d) Zwrot ceny nabycia (odstąpienie od umowy)

Zwrotu ceny nabycia może Konsument domagać się tylko w wypadku, że:

  • Sprzedawca odmówił usunąć wadę lub nie usunął wady w rozsądnym czasie czy bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta;
  • Sprzedawca nie jest w stanie usunąć wadę, która zabrania we właściwym używaniu produktu, lub Sprzedawca nie jest w stanie wymienić produkt wadliwy (np. produkt nie jest już produkowany); lub
  • produkt nie można właściwie używać ze względu na ponowne wystąpienie wady po naprawie (wystąpienie tej samej wady po co najmniej dwóch poprzednich naprawach); lub
  • wada stanowi istotne naruszenie umowy;
  • na produkcie pojawi się większa ilość wad (równocześnie występują co najmniej trzy naprawialne wady, a każda z nich zabrania we właściwym używaniu produktu);
  • Sprzedawca oświadczył lub okoliczności wskazują na to, iż wada nie zostanie usunięta w możliwym terminie (najpóźniej do 30 dni od zgłoszenia reklamacji) lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta; lub
  • wada powstała w wyniku niewłaściwego montażu lub instalacji, z tym, że odpowiedzialność za montaż lub instalację wg umowy ponosi sprzedawca; ewentualnie powstała w wyniku niewłaściwych instrukcji użytkownika, które zostały dołączone do towaru.

Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.

3.4 Warunki wymiany towaru lub zwrotu pieniędzy (odstąpienie od umowy)

Warunkiem wymiany produktu lub zwrotu ceny nabycia (odstąpienia od umowy) jest zwrot produktu Konsumentem w stanie, w jakim został mu dostarczony. Powyższe nie stosuje się:

a) jeżeli zmiana stanu produktu powstała podczas kontroli produktu w celu wykrycia ewentualnych wad;

b) jeżeli korzystano z produktu jeszcze przed odkryciem wady;

c) jeżeli Konsument nie spowodował niemożliwość zwrotu w niezmienionym stanie czynnościami niezamierzonymi lub przeoczeniem; lub

d) Konsument sprzedał produkt jeszcze przed stwierdzeniem wady, skonsumował lub zmienił właściwości produktu podczas jego normalnego użytkowania; jeśli stało się tak tylko częściowo, Konsument odda, co możliwe i wypłaci odszkodowanie do wysokości korzyści uzyskanej z użytkowania produktu.

4.KIEDY PRAWO DO RĘKOJMI NIE MA ZASTOSOWANIA?

4.1 Uprawnienia w przypadku wady nie przysługują, jeżeli

Prawa z tytułu rękojmi nie ma zastosowania, jeżeli:

  • Klient sam uszkodził produkt; lub
  • wada produktu wystąpiła po przejęciu produktu;
  • gwarancja dobiegła końca.
4.2 Gwarancja oraz uprawnienia z wadliwości nie mają zastosowania w wypadku

Gwarancja oraz żądania z tytułu rękojmi nie mają zastosowania również w wypadku:

  • zużycia produktu spowodowanego poprzez jego standardowe użytkowanie (zużyciem produktu spowodowanym poprzez jego standardowe użytkowanie jest również obniżenie pojemności baterii oraz akumulatorów);
  • wady używanego produktu odpowiadającej zakresowi użytkowania lub zużycia, jaki produkt posiadał w momencie jego odbioru;
  • produktu, jeżeli wynika to z jego cech (chodzi zwłaszcza o produkt, który z powodu swoich cech nie może funkcjonować podczas całego okresu gwarancji.

5.JAK POSTĘPOWAĆ PODCZAS REKLAMACJI?

5.1 Gdzie zgłosić reklamację zakupionego towaru

Reklamację u Sprzedawcy (lub osoby, która w karcie gwarancyjnej uprawniona jest do naprawy produktów Sprzedawcy) należy zgłosić bez zbędnej zwłoki po stwierdzeniu wady. Zgodnie z ustawą o ochronie konsumentów, Sprzedawca przyjmuje reklamację od Konsumenta:

  • w którymkolwiek punkcie handlowym Sprzedawcy, który umożliwia przyjęcie reklamacji jego produktów ze względu na asortyment sprzedaży;
  • w siedzibie Sprzedawcy;
  • w miejscu wykonywania przez Sprzedawcę działalności gospodarczej;
  • u osoby, która w karcie gwarancyjnej podana jest jako osoba prowadząca naprawę produktów sprzedawanych przez Sprzedawce.

W celu przyśpieszenia rozwiązania reklamacji oraz przedsiębiorcom Sprzedawca zaleca wykorzystać punkt handlowy w siedzibie Sprzedawcy.

5.2 Procedura reklamacyjna

Polecamy następującą procedurę postępowania podczas zgłaszania reklamacji produktu:

  • w celu przyśpieszenia reklamacji Klient może kontaktować Sprzedawcę telefonicznie, mailowo lub pisemnie;
  • jednocześnie Sprzedawca zaleca dołączenie informacji o preferowanym sposobie rozwiązania reklamacji wg niniejszego Regulaminu reklamacji – to znaczy, czy Klient wybiera naprawę, uzupełnienie tego czego brak, wymianę produktu lub jego części, odstąpienie od umowy (zwrot ceny nabycia), obniżkę z ceny nabycia, ewentualnie inne prawo wynikające z niniejszego Regulaminu reklamacji lub Kodeksu cywilnego;
  • reklamowany produkt Klient powinien wysłać do Sprzedawcy razem ze zgłoszeniem reklamacyjnym lub dodatkowo na adres siedziby Sprzedawcy  (przesyłki wysłane za pobraniem nie zostaną odebrane), przy czym Sprzedawca zaleca zapakowanie produktu tak, aby nie doszło do jego uszkodzenia lub zniszczenia podczas transportu;
  • W celu ułatwienia procesu reklamacji można do przesyłki dołączyć dowód zakupu lub fakturę, jeżeli została wystawiona, lub inny dokument stwierdzający zakup, razem z opisem wady i preferowanym sposobem rozwiązania reklamacji.

Niedotrzymanie wyżej wymienionych wskazówek lub niedołączenie wyżej wymienionych dokumentów nie wyklucza pozytywnego rozpatrzenia reklamacji wg obowiązującego stanu prawnego.

5.3 Termin złożenia reklamacji

Za moment przyjęcia reklamacji uważa się moment, w którym Sprzedawca otrzymał zgłoszenie.

5.4 Pisemne potwierdzenie przyjęcia reklamacji

Po przyjęciu reklamacji Sprzedawca wydaje pisemne potwierdzenie, które zawiera datę przyjęcia reklamacyjnego, przedmiot reklamacji, oczekiwany sposób rozpatrzenia reklamacji Konsumentem oraz dane kontaktowe, na które zostanie przesłana informacja o rozpatrzeniu reklamacji.

5.5 Termin rozpatrzenia reklamacji

Reklamacja włącznie z ewentualnym usunięciem wady zostanie rozpatrzona najpóźniej w terminie 30 dni od momentu zgłoszenia reklamacji, chyba że Sprzedawca i Konsument uzgodnili dłuższy termin. W powyższym terminie Sprzedawca informuje Konsumenta o wyniku rozpatrzenia reklamacji i sposobie rozwiązania.

5.6 Wybór sposobu rozstrzygnięcia reklamacji

Jeżeli Klient wybierze prawo, na które Sprzedawca z obiektywnych powodów nie może się zgodzić (przede wszystkim jeżeli wada okaże się nienaprawialną lub wymiana produktu jest niemożliwa do wykonania), Sprzedawca niezwłocznie kontaktuje Klienta. W tym wypadku Klient ma prawo zmienić swój wybór i zażądać inne przysługujące prawo zgodne z niniejszym Regulaminem reklamacji.

5.7 Potwierdzenie terminu oraz sposobu rozstrzygnięcia reklamacji

Po rozpatrzeniu reklamacji Sprzedawca wydaje potwierdzenie z datą i sposobem rozwiązania reklamacji razem z potwierdzeniem o realizacji naprawy i czasie jej trwania, ewentualnie pisemne uzasadnienie odmowy reklamacji.

5.8 Prawo na zwrot kosztów związanych z reklamacją towaru

Zgodnie z Kodeksem cywilnym ma Klient prawo do zwrotu uzasadnionych kosztów powstałych w związku z reklamacją. Takie prawo do zwrotu uzasadnionych kosztów przysługuje jeden miesiąc po upływie terminu, w którym należy zgłosić wadę.

Niniejszy Regulamin reklamacji obowiązuje od 26.01.2024.

Wybierz swój kraj